onsdag 25 mars 2009

Kärleks resan!

Nu i helgen var det äntligen dags att åka till Malmö tidigt på mogonen för att ställa ut hundarna på Svensk vinnare 09.
Kvällen innan kom syrran för att passa barnen. Vi hade lite TV-mys och sedan var det sängen som gällde rätt tidigt då vi var tvungna att åka kl 05.00 söndagmorgon.
Selma hade ju varit igång i löpet ett par veckor och jag hoppades att det var på väg bort, ack vad jag bedrog mig!
Tosco hade inte varit så jätte berörd av löpet hittills men just natten till söndagen så låg han och pep på sitt håll i huset och ville till sin käresta. Om det var någon dag som var rätt dag att para så var det i SÖNDAGS! Tack för den Selma! Den enda utställningen på hela året som var riktigt värd att åka på och hon matchar det perfekt............NOT!!!

På vägen ner låg de en decimeter från varandra i dubbelburen, så fick det bli för man vill inte ha en hund på 60 kg i nacken om man krockar. Olagligt är det också att ha lösa hundar i bilen.
Känslorna blev ännu hetare dem i mellan. Stackars Tosco var helt förstörd när vi kom fram.

In på utställningen och en hund fick vara i buren och den andra fick en av oss stå med typ 10 m bort.

Först ut i ringen var Tosco och oj vad jag fick kämpa. Han var stenhård i hela kroppen och ville bara ut ur ringen till Selma. Det krävdes ren råstyrka för att hålla honom vänd mot domaren det var inget lätt jobb för han är en stor kille. Jag hade nästan kramp i händerna!
Det gick rätt bra för Tosco men han snubbla på målsnöret kan man säga. Han blev 2:a bäste hane för dagen i hård konkurens och fick ingen titel tyvärr för den gick ju till fina hanen som blev nr ett. Men han fick en bra bedömning så jag var inte helt besviken.

Efter en stund var det dags för Selma, och hon var en handlers mardröm!
Vart man än tog på henne så bara krumbuktade den sexuellt anspända kroppen och hon stod inte still en sekund. Hon var så het, tyckte hon själv, och på utställningen fanns ju ett smörgåsbord av potetiella hanar för den uppgift hon gärna bjöd in till!
Det rann löpblod ur henne, domaren bara skakade på huvudet när hon såg det och Matte fick skämmas.
Selma har varit riktigt duktig när vi övat handling hemma det sista, men i Malmö hade hon glömt allt!
Hon sprang som att hon hade pisse-tofflor på sig och ville inte visa upp sig eller alls göra det Matte ville, hon ville bara ut till alla snygga killar och var skitsur för att hon var tvungen att springa runt i ringen!
Hon fick ingen bra placering, men en rätt fin kritik trots sitt dåliga uppförande.

Då var jag såååå irriterad på henne, jädra hund att inte kunna visas upp när det gäller!
Men nu i efterhand så tycker jag att hela "kärleksresan" är väldigt komisk!

Alltid lär man sig något nytt!
Och efter detta har jag lärt mig att Selma får stanna hemma från utställning om hon höglöper!
Inga utställnings-titlar i världen kan locka mig att göra om denna mardröm till handlinguppdrag!

Ha de!