onsdag 25 juni 2008

Veckan som gått

Nu är det träning i alla möjliga former som gäller!


Jag börjar känna av lite nerver inför WW nästa vecka. Handling övas nu varje dag, faktiskt med båda hundarna även om Selma får stanna hemma.

Man märker på henne att hon är en vuxen tik nu, hon är så lätt att hantera när det korta kopplet, godis och älsklings pipen kommer fram. Hon vet precis vad som förväntas av henne och hon lyser verkligen upp som en stjärna!

Annat var det på hennes första utställningar. Oj vad vild hon var, en sån energi, det var bara framåt som gällde. Störst, bäst och vackrast-attityden! Härligt men lite okontrollerat ;-)


Tosco är lite i det stadiet just nu. Ibland blir det ju så roligt med positiv uppmärksamhet, leksaker och godis att han får fnatt och hoppar och busar. Man vill ju ha energi och utstrålning i honom, men kanske inte så mycket :-)

Det kan ju bli lite skämigt för matte då i WW-ringen.

Så öva, öva, öva är det som gäller.


Även selen andvänds flitigt. De får dra tunga grejjer som stockar och dyl (matte har ej hunnit åka och införskaffa kjedja), de bygger göttiga muskler och blir härligt trötta!

Selma är för go. När selen plockas fram är hon först i kön, hon står och pockar och ber om att vara först att få den på sig, så arbetsglad! "Bort med dig Tosco, det är jag som är först" säger hon!


Sedan har vi börjat jogga!!!!!

Många former av träning gillar jag, såsom spinning, Body Pump och styrketräning. Men jogging har aldrig varit min grej.

Med hjälp av bästa Mia´n har jag nu börjat gilla denna utbredda sport! OMG!!! Det trodde jag aldrig om mig själv!

Nu springer vi minst ett par ggr i veckan. Dogsen är ju förstås med och ibland har vi tom var sin barnvagn att springa och putta på, man får ju slå tre flugor i en smäll. Tid är ju en bristvara.


Nu till helgen är det utställning igen. Denna gången i Borås, skönt när det är nära!

Det är bara Tosco vi ställer och det är bra med en lite mindre utställning så här strax innan WW som uppvärmning!


Inga nya bilder har jag laddat ur kameran heller så vi får ta en från februari på Tosco-lito!