söndag 21 februari 2010

Det börjar närma sig

Mer snö har vi fått, jag tyckte nästan att det räckte med den vi hade, men ändå så är jag barnsligt förtjust i snöstormar. Det är ju fortfarande vinter så då kan det ju lika gärna var snö och kallt.Och det är ju rätt kul att busa runt i drivorna.

Selma tycker inte att snön är något vidare förstås. Hon är inte gigantiskt stor direkt, men det blir ändå jobbigt att pulsa fram när snön på vissa ställen är över mankhöjd på henne.
Vi har gjort små gångar i trädgården som hon vaggar fram på och hon ser ut som en rullande köttbulle ;-)

Tosco och jag var ute i skogen idag, han behöver lite extra motion nu när hans älsklings bus kompis Selma inte kan trötta ut honom som hon brukar.
Det var jobbigt för honom och mig att ta oss igenom vår vanliga runda i skogen bakom huset. Han är rätt smart med, håller sig bakom mig så att jag får göra jobbet och röjja undan snön när han blir för trött.









Här har vi Selma utanför huset. Det börjar närma sig nu. Om allt går som det ska så har vi förhoppningsvis små valpar hemma rätt snart. Vi är så nyfikna på vad som kommer ut!

Jag har ny mobil sedan ett tag tillbaks. En med rätt bra kamera. Det blir helt ok filmer i den med.
Har laddat upp en film här från min och Tosco´s skogspromenad idag. Som ni hör så fick jag tjata på honom lite för att han skulle hålla sig framför mig, latmasken!
Annars är det ju lite svårt att få med honom på film ;-)




Ha de!