måndag 18 augusti 2008

Kalas!

En KALAS-bra vecka har det varit!


Hela förra veckan var det Kultur-kalas i stora staden på Sveriges framsida ;-)
Det innebar vääääldigt mycket jobb för mig och många andra.
Oj, oj, oj...jag har inte jobbat så mycket sedan jag var i tjugoårs åldern och efter denna vecka känner jag mig faktiskt lite sliten. Det har delvis att göra med att jag varit tokförkyld hela veckan också, men sjukskriva sig fanns ju inte på världskartan, man är väl en viking :-D
Kalas roligt hade vi emellanåt på jobbet och som extra bonus fick man se och höra bra artister.


Tosco tyckte också att livet var KALAS i helgen. Grabbarna i huset stack nämligen iväg på en två dagars hajk i "vildmarken" :-). Ut i skogen gick de några mil, fiskade, grillade och sov under bar himmel.

Enligt husse var Tosco som klippt och skuren för detta äventyr, sprang inte iväg på någon jakt eller så utan höll sig i närheten hela tiden, vaktade lite lagom när andra vandrare kom gående och bara myste med husse i sovsäcken under natten. Boysen var rätt trötta när de kom hem igår. De hade haft det helt super bra och nästa äventyr planeras redan, kanske att Matte får följa med ;-)


De kalas-fina valparna efter Tosco och Amy växer och frodas! Hoppas vi kan komma loss och åka och klämma lite på dem denna veckan! De var ju så små när vi var där sist och hade inte ens öppnat ögonen, ändå var de väldigt starka och lyckades åla omkring sina tjocka små kroppar hit och dit så man absolut inte kunde hålla reda på vem som var vem för en sekund ens! Nu lär det vara ännu mer fart i de små! Längtar efter att snusa valp så jag spricker nästan!


Här är en liten 1-årig Kalas-pingla! Hon bara älskar att bada och plaska i vatten! Snabb som sjutton var hon på att passa på att ta ett litet dopp när jag slängde ut bäddar och matskålar på verandan och städade hund rummet här om dagen!

Är det inte världens sötaste lilla blöjj-rumpa så säg!!!!?

Och nu måste jag berätta det mest KALASIGA på hela veckan!

Finaste Selma beslöt sig för att börja löpa! Visste ju att det var på G när som, man fick ju inte loss Tosco från hennes kisse-fläckar ens med domkraft! Lite tidig var hon till och med, mammas duktiga kicka, och det passar oss utmärkt!

Så nu blir det parning här i dagarna! Äntligen är det på gång, och det känns ju KALAS!

Tjing, tjing!