söndag 3 augusti 2008

Paus....

Så här har det sett ut i hundarnas "kryp in" den senaste tiden!
Det har ju varit så härligt varmt att man bara vill ligga och lata sig hela dagarna, helst på stranden.
Inte ens soldyrkaren Selma ids ligga ute längre som hon brukar med magen i solen. Att ligga på kall klinkers i hall och på badrum har varit poppis.

Den fysiska träningen på både Matte och vovvar fick ta paus. Långa promenader på morgon och kvälls kvisten funkar men jogging och dylikt har inte ens funnits i tankarna när termometern visar över 30 grader!

Och jag klagar inte! Jag älskar sol och värme, får jag en lika lång och varm sommar som det var 2002 (tror jag) så är jag överlycklig!

Vi badar så gott som varje dag, ibland många ggr per dag. Tosco simmar runt som om han är född till fisk, Selma brukar nöja sig med att stå i vattnet upp till magen i vanliga fall men det senaste så har hon faktiskt börjat simma utan övertalning.

Tyvärr har termometern sjunkit ca 5-10 grader nu idag och det har varit en del regnskurar ett par dagar. Det enda positiva i det är att jag slipper vattna i trädgården. Snälla inte höst ännu!!!!!

Sedan så har man börjat jobba igen. Inte heltid men det känns helt knasigt iallafall. Helt vips hade ett helt år gått, den lilla människovalpen fyller ju 1 år nästa helg redan!

Och nu börjar det ju närma sig parning mellan våra hundar, efterlängtat på många håll :-D
Selma brukar vara punktlig med löpen, hoppas att så är fallet även denna gång!

Ciao!