måndag 10 mars 2008

En dag på stranden

På andra sidan vår sjö finns det en lite längre strand vi brukar åka till, "Rivieran" kallas den hahaha! Den är väl inte riktigt i klass med Frankrikes dito men den duger gott för oss ;-) Nu års är den hyffsat obebodd under dagarna så då passar vi på att köra några race på den i veckan. Det blir ju lite härligt extra jobbigt i musklerna för både matte och hundar att springa där i sanden, och det kan ju behövas, iallafall på min front :-)
Dessa bilder togs för ett par veckor sedan, då var det egentid där med Tosco. Han bara älskar stranden och brukar få lite fnatt och rusa som en galning och köra ned huvudet i sanden den token!
Rädd för vatten är han inte heller, men nu när det är så kallt brukar han bara gå i till halva benet, man är väl inte dum ;-)!
I sommras däremot, innan "juli-monsunen" kom, då vi hade det som varmast. Då gick vi ofta över vägen och badade hundarna i sjön så både vi och de fick kyla av sig lite.
Tosco går gärna i och simmar rätt bra faktiskt, Selma är en badfegis, men hon går i vattnet om vi andra är i och då verkar även hon tycka att det är rätt skönt.






















Igår var det ju regn och rusk hela dagen. Efter en hel dag hemma med städning och annat tråkigt så tog jag hundarna upp i skogen en sväng. Nu låter jag väl himla präktig men "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" stämde iallafall igår. Stövlar mössa och regnställ gjorde att man inte kände sig så blöt, och det öste ju inte ner direkt heller. Det var skönt att komma ut och även om det var kväll och regn så var det massa fågelkvitter och vårstämning i luften så härligt!
Selma den busen är lite extra hungrig för tillfället och äter i sig det mesta äckel hon hittar ute nu. Ibland lyckas jag inte passa henne ordentligt och igår hittade hon något omysigt illorange djurbajs, troligtvis räv. Jag får se henne just som hon mumsar som en galning för hon vet att hon inte får äta sådant. När jag väl får jagat i väg henne blir hon extra busig och dundrar in i Tosco. Jag vet inte riktigt hur hon lyckades men nästa stund jag får syn på hennes ansikte har hon en stor rund orange bajsring runt ena ögat som en clown, hahaha!
Hon såg ju bara för rolig ut, synd att jag inte hade med kameran men det hade ju inte funkat i regnet.
Mindre roligt var ju att jag sedan fick släpa ut henne i ett litet träsk och skura henne runt ögat med blöt mossa och gräs- URK.
Känns som att det är dags för en avmaskningkur på henne snart ;-)