fredag 14 mars 2008

SHOWTIME!

Imorgon bär det av till Malmö för att ställa ut Tosco-lito. Det var ju 3 månader sedan sist så jag känner mig riktigt nervös!!!

Jag har ju hållt på med utställningar några år nu så man tycker ju att det borde ha givit mig nerver av stål, men icke! Det blir alltid fjärilar i magen och lite skräckblandad förtjusning!

Bättre blir det ju inte av att jag känner att jag borde övat handling lite mer med lill mannen. Han tycker inte om utställningskopplet som är en nylon-strypsnara, det kan man ju förstå, ruskar på huvudet som en tok och försöker trycka nosen i backen för att inte känna sig så fångad helt enkelt. Testade halvstryp i läder som var tajt att få på hans huvud men det gled nästan av när jag "hängde upp" honom i det då han skulle stå uppställd och det går ju inte.


Så nu lutar det mot att ha hans vanliga helstryp i metall, ser ju inte så snyggt ut men han står faktiskt bäst i det, så då får det bli det.


Han har också fullt upp med att hantera sina hormoner och bli vuxen hane just nu, han är alltid snäll men kan bli lite vild om det luktar gott och vill gärna busa runt och få lite fnatt!


Cane Corso går upp sist i ringen och det är lite skönt för då slipper vi gå upp mitt i natten för att åka ner till Malmö!

I och med Toscos nummer så tror jag att det kommer vara nästan enbart hanar med på utställningen, det kommer nog vara hård konkurens.

Men det är kul att säsongen äntligen kommer igång för oss nu! Det lär ju bli en massa utställningar här framöver!


Jag sitter och rensar massa foto nu för att göra ett bättre galleri för Selma också. Måste bara slänga in dessa bilderna tagna när hon var 5-6månader. Vi var ute vid havet vid min mormors hus, "bit-offret" är min syrra :-) Det ser verkligen ut som att Selma gap-flabbar efter kärleks bettet i syrrans öra! Hon är för rolig vår lilla "Semma-Slemma"!