tisdag 1 april 2008

VÅR!!!

Kolla här vad som har kommit upp nere i lill-skogen! Vitsippor!!! Det måste ju betyda att vi nu är av med vintern i några månader iallafall och att våren är här och sedan kanske en riktig sommar detta året! Fast jag vågar knappt skriva det för då snöar det väl imorgon, peppar peppar!
Vi brukar få ett vitt hav av sådana här fina sippor längst ner på tomten, helt underbart! Dessa bilder är tagna med en ny kamera också. Jag klantade till det på dotterns födelsedag och tappade vår gamla kamera i golvet så den dog! Vi hade ju funderat på en ny men det är aldrig roligt när man blir tvungen att köpa för att något gått sönder!
Jag tycker dock att den ger väldigt mkt bättre bilder, och det borde den ju när den nästan har dubbelt så många pixlar. Det fotas ju varje dag här i princip så det var tur att vi slapp vara utan kamera speciellt länge!
Det var varmt och gott i solen idag, så skönt att jag kunde gå i bara fleece jacka och dona lite i trädgården. Vi får väl se om jag får lite bättre fason på trädgården i år, den har inte fått så mycket kärlek de senaste åren och vi har bara haft hand om den en säsong juh!

Det spritter i kroppen av vårkänslor i fler individer än mig här hemma!
Selma är i höglöp och vi har nu parat henne med Tosco!
Parningen har gått kanon, inga problem för dem två att fatta galoppen så att säga ;-)!
Vi har haft ett intresse av eventuella valpar här ett tag och haft lite besök. Det känns väldigt roligt och vi har påbörjat en kö-lista för valparna.
Nu väntar vi med spänning efter tecken på dräktighet och vi kommer att göra ett ultraljud om några veckor för att få det mer bekräftat.

Så nu ska jag passa på att fota Selma som sjutton med den nya kameran, för snart blir hon förhoppningsvis lite rundare ;-)!