fredag 26 september 2008

Ultraljudet!

Nu i veckan har vi varit på ultraljud hos vetrinären för att kolla om Selma har några valpar i magen. Jag har varit väldigt nervös inför detta, mycket pga att hon gick tom förra gången förstås.Själva dagen D var outhärdlig och vi hade en eftermiddagstid så det var många timmar att gå och våndas innan vi väl var på kliniken. Och sedan var de lite sena när vi väl var där.
Det var ju nästan värre att ultraljuda sin hund än när jag gjorde det med båda töserna i magen.

Hon som gjorde det var väldigt trevlig och hade lång erfarenhet, det kändes betryggande.
Så fort hon satte dopplern mot magen så fick vi se världens sötaste lilla "räka", och då började jag naturligtvis att lipa. Alla spänningar bara försvann och det var ren och skär LYCKA!!!!!
JIPPIE!!!!! Det var bullar i ugnen! Äntligen!

Vetrinären letade runt lite och hittade en liten liga med "räkor", alla med pickande små hjärtan! Så häftigt att se! Det ska också bli kul att se om det till slut blir det antalet vi kunde räkna till på ultraljudet.

Nu hoppas vi att allt går bra hela dräktigheten och även vid valpningen såklart!

Jag blir ju lite vidskeplig av att ens skriva om detta, som att det kan ge lite otur att ens prata om det. PEPPAR, PEPPAR!!!!
Men vad sjutton, jag är ju så glad för detta att jag bara måste få babbla av mig!

Bilden är ju naturligtvis på damen i fråga, tagen för någon vecka sedan. Fortfarande i fin form. Så länge valparna och hon mår bra så får hon gärna se ut hur hon vill i fortsättningen. Hon kommer ju ändå alltid vara världens finaste!
Tjing, tjing!