fredag 3 oktober 2008

Full rulle och utmaning!

Tiden går fort och vi har att göra här hemma. Mycket måste fixas innan vintern är här.
Det har redan gått över en vecka sedan ultraljudet på Selma, jag trodde jag skulle sitta här och rulla tummarna och räkna sekunder till beräknat valpningsdatum.
Icke sa nicke, tiden bara springer iväg och det är både bra och dåligt!
Roligt att det snart (om allt går bra) kommer smått, men valplåde bygge mm vågade jag ju inte ens fundera på vid eventuell besvikelse på ultraljudet och det måste definitivt börjas på snart.
Nu börjar jag få ett hum om hur alla pappor där ute i världen känner sig när deras älskade bär på första barnet. Man har ingen kontroll alls utan får mest se till att finnas där och passa upp på den havande när det krävs.
Hon börjar bli rund som en boll nu min vackra Selma!

Till skillnad från vissa andra ;-) så tycker jag om hösten! Långa promenader i skogen kör man ju året runt men nu kan man ju få med sig massa gott hem! Älskar att plocka svamp! Och alla vackra färger på löven och doften av höst i skogen är så härlig! Att mysa i soffan med en kopp te och en god bok (om man nu har tid med det), och nu till en början är det tilltagande mörkret bara stämningshöjande.
Sedan kommer allt pyssel inför julen och nyår som i vår familj firas från 23 tom 31 dec. Löööv it!
Klart att sommar och värme är ljuvligt men den här tiden är inte så dum den heller!
Däremot kan vi helt skippa Januari, Februari och Mars i det här landet! Då borde man flytta till varmare bredgrader.

Jag och Tosco kör på med lydnads träningen, mer och mer klarar både han och jag.
Sedan har vi börjat jogga igen. Hela Augusti och September gick bort i förkyldningar som avlöste varandra ett i ett. Men nu ska jädrar i mig några kg av min kropp innan jul och gärna ett par kg läggas till på Tosco´s. Därför får han ju lite tyngre jobb när vi springer. På med sele och nu har vi fått ett eget däck av Mia.

Utmaningen då, den första blogg-utmaning jag fått tror jag. Skickad av Magnuslunds Monica.
Och jag antar att det är meningen att man ska skicka den vidare: Active Susanne, Nero Helene och Jenny med Rottisarna, ni kan känna er utmanade ;-)!

5 saker som alltid finns i frysen:
Bröd
Köttfärssås
Broccoli/rotfruktsmix
Falukorvssnuttar för hundbelöning
Någon form av frysstick som tillhör en leksak-äldsta dotterns.

5 saker i min gaderob:
För små kläder-jag vet att jag borde skärpa mig och loosa 6 kg typ, därför är de kvar!
Jeans
Svarta strumpor
1 miljard skor-älskar skor!
Min balklänning från gymnasiet, skulle aldrig ta på mig den igen men kan ju inte slänga den förstås ;-)

5 saker i min bil:
Återvinning, =tidningar, plast, plåt och glasförpackningar. Helt otroligt vad mycket skit det blir hela tiden.
Hundfilt-alltid där bak där de sitter
Bilbarnstolar.
Diverse utländska mynt som ligger kvar i askfatet.
Cd skivor som nästan anfaller en ur handskfacket, går ju inte att åka bil utan bra musik ju!

5 saker i min väska:
Huvudvärks tabletter.
Magnetnyckeln till jobbet.
Presentkort på Åhlens som jag alltid glömmer bort när jag väl är där.
Diverse kvitton som måste sparas.
Kalender.

Någon Europa-vinnar utställning blir det ju inte för oss. Skulle aldrig lämna Selma längre stunder nu.
Vi önskar alla snygga hundar lycka till! Speciellt Tosco´s uppfödare som har med sig halvbrodern Ludwig!

Inga bilder idag, det tog för lång tid att blogga ens.

Tjing, tjing!