onsdag 22 oktober 2008

Tosco 2 år!

Vår lille pälskling Tosco-lito blev 2 år förra veckan!
Det glömde jag ju skriva sist! Det firades med lite extra god mat och några timmar med träning på klubben!

Att tiden går så snabbt, känns som det var igår den lille busen kom hem till oss! Han var inte så liten dock trots sina ynka dryga 10 veckor! Han väldigt cool när man tänker på att han då nyss hade fått följa med en främmande karl (läs Björn) från sin trygga bondgård i Italien, från mamma och syskon. Bo på hotell och sedan flyga ett par hundra (?) mil ensam i en bur, för att bo inomhus (!) i en familj med barn och en annan stor busig tik. Han anpassade sig väldigt snabbt med tanke på förändringen. Det enda han var rätt kass på var att lära sig kissa utomhus....... Men åhh vad vi är glada att vi har honom, guldpojken!


Förresten får båda hundarna extra god mat jämt nu. Sedan ett par veckor tillbaka invaderas frysen av en gigantisk mängd kött! Vi fick tom koppla in extra frysen i garaget och även den är fylld till bristningsgränsen.

Vi måste ju fylla på med goda grejjer, vi har ju en dräktig tik som blivit bortskämd och kräsen, och en ung hane som nu får lov att springa för Championatet, spännande!
Han är anmäld till några utställningar till detta året, men konkurrensen är stenhård! Vi får väl se hur det går......


Selma forsätter att runda till sig! Det är så mysigt att ligga i soffan och känna de små sparka omkring där inne! Nu går det inte att missa dem, det går som vågor när man tittar på magen. När jag bar på våra tjejer kunde jag tycka att det var riktigt påfrestande ibland när de sparkade runt i magen så jag höll på att kissa ned mig! Ponera då att det är 5 små huliganer där inne i Selmas, och tänk er hur det känns! Som en hel fotbolls-match i magen, jisses!
Nu kan jag knappt bärga mig tills de kommer, jag är som ett litet barn på julafton som väntar på tomten!!!
Tjing, tjing!