lördag 18 oktober 2008

Nu börjar det närma sig!







Selma har fått en tjock bula på magen och tuttar som snart kan mäta sig med en Arla-kossas juver!
Jag tror inte (och hoppas verkligen inte) på någon rekord kull, en lagom liten liga som är lätt för Selma att sköta vore fint!



Hon verkar må finemang! Självklart är hon mkt långsammare på promenaderna, hon är så envis med vad det ska luktas och vart hon vill gå. Hon lunkar på i sin egna lilla värld! Men ibland tycker hon att det är dags för ett litet bus-race med unge herrn här hemma. Till hennes förtret är ju hennes matte rätt överbeskyddande så det sätter jag stop för! Jag vet ju hur de brukar busa de två, det är ju så man tror att de ska bryta alla ben i sina kroppar ibland!





Valplåda är nu på plats efter några timmars snurrande på en av de större byggmarknaderna i Gbg och ytterligare någon timmes snickrande av husse. Trots vårt slit jag får nog säga att Selma var bra misstänksam när den väl var klar.
-"Tror du själv att jag kommer ligga där?".....
...såg det ut som hon tänkte, men med goa bia-bädden och lite snuttar i så gick det fint.




Det är så spännande nu, hur många blir det?, hur kommer de se ut i färgerna, vilka kön?, kommer det gå bra?, kommer Selma vara en bra mamma?, vilka namn ska vi välja? (det finns ju så många bra!)

Många frågor som förhoppningsvis snart får ett svar!
Husse tycker att jag är lite löjlig, han har ju varit med förr :-) Och det känns skönt för mig, barnmorske-rollen blir hans och jag kan vara sjuksyrran :-D




Tosco-mannen mår också fint!

Vi kör på med kursen och lite hemma träning, imorgon ska jag nog ge mig på att bygga ett hinder nere på tomten, om det inte pisse-regnar.

Tosco kan vara lite lat om vi inte har bra med fart över hindret, då tar han gärna lite hjälp av en tass eller två på plankorna.

Vi måste också öva på störning vid läggandet. Han har börjat fatta att de andra hundarna är inget att bry sig om,på kursen sist låg han över 15 minuter utan att resa sig eller vika över på rumpan. Han reste sig först när jag gått tillbaka och gett mitt tillstånd, hur duktig som helst!

Men sedan när instruktörerna tog fram bollar, pipisar och annat skoj på andra platsen, ja då var varken jag, godiset eller vår kampleksak vatten värd. För att verka positiv kan man väl säga att han har ett STORT föremålsintresse ;-)




Bilderna är 1 ½ vecka gamla, så Selma är lite större i dagsläget. Tuttarna kan man ju lugnt säga är tre-dubbelt så stora!



Tjing, tjing!