fredag 14 november 2008

Gull-ungar!

De små växer i stadig takt! Inte minst klorna på dem!
Det är lite trixigt att hålla fast dem och klippa alla klor på alla valpar, och sedan försöka hålla kollen vem som har fått pedikyr och inte. De är rätt lugna och trygga, ingen skriker eller konstrar för mycket så det är ett kärt besvär ändå att vårda godingarna!

Alla är ute och spatserar nu, det är lite vingligt och de är så söta när de dimper på näsan ibland. Killarna vill gärna stå upp och kissa, och kissa det är de rätt duktiga på allihopa ;-) Vår tvättmaskin är härdad sedan innan i och med att vi är en småbarnsfamilj, men nu får den verkligen bekänna färg vill jag lova!

De har börjat busa med varandra, boxas, brottas, bitas och vifta på svansarna. Det skälls och morras lite då och då, och när människo-valpen här hemma var ledsen härom dagen så lät det som att minst halva ligan stämde in och ylade lite- så gulligt!

Jag tror att vi bestämt vilka namn de ska få, men jag håller förstås på det ett tag tills registeringen har gått igenom.

Mamma Selma mår finemang. Hon äter enorma mängder gotte-mat så nu ser det ut som hon börjar få upp hullet lite och det är skönt för direkt efter valpning såg hon ut som ett spjälstaket stackarn.

Pappa Tosco visade framfötterna igen i veckan. Det var sista tillfället på kursen och vi hade inprov till Lydnads ettan!
Vi hade tävlingsledare och domare med protokoll och poäng!
Vi har ju lååångt kvar tills alla moment sitter och det var lite pirrigt, jag drog sista numret i turordningen, skönt!
Alla var väldigt duktiga, och det kändes hyfsat med Tosco när vi gick.
När vi kommer in på klubben för genomgång så visade det sig att Tosco och jag blivit näst bästa ekipage. Det var ju inte riktig tävling, men ändå kul att det gick så bra!

Idag har vi haft lite valp-besök, nu är det ju dags att öppna portarna till skatten.
Alla som kan tänka sig en dyrgrip är välkomna!

Sedan har jag och Tosco och jag cyklat, inget regn idag men väldigt kallt! Vi får passa på att cykla nu, för förhoppningsvis får vi snö snart!

Här kommer bilder på de små:




















Ha de!